جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
ت

حوزه / حجت الاسلام بارانی گفت: انتخاب درست مدیران میانی وزارت خانه‌ها، استانداران و مدیران کل در رفع مشکلات موثر خواهد بود و قطعا مدیران پروازی، سفارش شده و غیر متعهد و کارنابلد نمی‌توانند به دولت و مردم خدمت و کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی امام جمعه شهرستان رودان امروز خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد میرکمال الدین برگزار شد، با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر، با اشاره به آیاتی در وصف جایگاه و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) بسیار مقدس و تقدس وجودی ایشان از تمام مقدسین عالم بالاتر است، فلسفه این تقدس را باید در کارآمدی ایشان در نظام ربوبیت الهی جستجو کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) از همه موجودات برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و موثرتر است و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقتشان، نقش آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک ایشان است.

وی شخصیت امام مجتبی۰ع) را پرورش یافته دامان امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) و الگوی تراز انسانی معرفی کرد و گفت: حضرت در عبادت، سیاست، حلم، بردباری، مهربانی، انفاق و همه فضیلت‌های برجسته انسانی در قله قرار دارند که امیدواریم جامعه اسلامی قدردان این الگوهای تراز باشند.

حجت الاسلام بارانی، با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع)، تصریح کرد: بشریت و خاصه شیعیان در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) مدیون امام رضا(ع) می‌باشند، به گونه‌ای که تأکیدات و عمل ایشان نهضت عاشورا و مجالس عزای سیدالشهدا را در عالم گرم و پررونق کرد.

امام جمعه رودان، با تشکر از حضور نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه، برپایی میز خدمت را اقدام و ابتکاری قابل تحسین دانست و ابراز کرد:رهبر معظم انقلاب همواره مدیران و مسئولان را توصیه به حضور در بین مردم و استماع بدون واسطه مشکلات و مطالبات می‌کنند، زیرا قطعا اکتفا به گزارشات نمی‌تواند انسان را آشنا به مسائل نماید که امیدواریم نماینده این مسیر درست خدمت گذاری را ادامه و نتایج پیگیری‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام بارانی، با تأکید بر اهمیت همدلی و تعامل مجلس و دولت و تبریک انتخاب فرماندار رودان به عنوان فرماندار برتر استان در جشنواره شهید رجایی، خاطرنشان کرد: رودان سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ناب است که امیدوارم با تعامل قوا و کار کارشناسی و نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده گردد.

وی تصریح کرد: امروز اشتغال دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است که باید به‌طور ویژه پیگیری گردد، زیرا حل مسائل مهمی مانند ازدواج، مسکن و فرزندآوری هم در گرو حل مشکل اشتغال جوانان خواهد بود.

امام جمعه رودان توصیه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و منشور حرکتی دولت دانست و با تاکید بر قدرشناسی عملی دولتمردان از حمایت‌های رهبری، تأکید کرد: امیدواریم دولت هم با صداقت گفتاری و کرداری و کار و تلاش شبانه روزی از حمایت‌های رهبری و ملت ایران قدرشناسی کنند و بداند راز و رمز عاقبت بخیری در اطاعت صادقانه از این فقیه حکیم الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان، با اشاره به شفاف سازی رهبری پیرامون انتخاب وزرا، ضمن تشکر از همکاری مجلس در تشکیل سریع کابینه گفت: سرعت تشکیل دولت پس از شهادت رییس جمهور شهید، از حیث ساختاری توان و استحکام نظام اسلامی در عبور از بحران‌ها را به دنیا نشان داد.

وی با اشاره به مطالبات دوازده گانه رهبری از دولت، ضمن تأکید بر حرکت دولت منطبق بر این ریل گذاری حکیمانه، ابراز کرد: برگشت به عقب و مراجعه به نسخه‌های امتحان داده ناموفق یک خسران بزرگ برای کشور است، لذا راه حل مشکلات را باید در تهران و اسناد و برنامه‌های بالادستی نظام جستجو کرد و نه در وین، پاریس، لندن و واشنگتن.

وی خاطرنشان کرد: در تحقق این مهم انتخاب درست مدیران میانی وزارت خانه‌ها، استانداران و مدیران کل موثر خواهد بود و قطعا مدیران پروازی، سفارش شده و غیر متعهد و کارنابلد نمی‌توانند به دولت و مردم خدمت و کمک کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha